Rentgenowski system inspekcyjny dla kół i welg ZEISS BOSELLO WRE tunder

Ultraszybki rentgenowski system inspekcyjny dla felg samochodowych ze stopów metali lekkich

OPIS FUNKCJONALNY

ZEISS BOSELLO WRE thunder jest najszybszym rozwiązaniem dla kontroli felg aluminiowych w ciągu linii produkcyjnej. Został zaprojektowany w celu przezwyciężenia problemów z obsługą dużych i ciężkich kół. Maszyna została również zaprojektowana do radzenia sobie resztkowym wlewkiem na pozostałym na feldze.
Urządzenie jest solidne i wytrzymałe oraz przeznaczone do długiej i ciągłej pracy w środowisku przemysłowym.
WRE thunder jest bardzo innowacyjny, ponieważ pozycje kontroli (obrazy) uzyskuje się poprzez ruch całego system rentgenowskiego bez tradycyjnego ramienia C. Lampa rentgenowska porusza się w 2 osiach, a detektor porusza się w 3 osiach. Koordynacja i współpraca między źródłem, a detektorem RTG jest kontrolowana przez oprogramowanie. Ta koncepcja umożliwia wykorzystanie kompaktowej obudowy, wymiary pozwalają użytkownikom, aby umieścić system na niewielkiej przestrzeni. Instalacja jest łatwa, a maszyna może być szybko przeniesienia w razie potrzeby w inne miejsce.
To rozwiązanie konstrukcyjne pozwoliło zredukować nieprodukcyjny czas operacji (czas bezczynności) poniżej 2 sekund, co sprawiło, że WRE thunder najszybszą kabiną rentgenowską do badania felg dostępną na rynku.

WRETHUNDER 3 - wnętrzeINNOWACYJNE ROZWIĄZANIA TECHNICZNE

  • Automatyczne chwytaki kół znajdują się bezpośrednio na taśmociągu łańcuchowym bez konieczności ich podnoszenia, co zredukowało czas martwy (czyli czas nieprodukcyjny); cztery potężne niezależne silniki pozwalają na wysoką prędkość obrotową badanych kół i wysoką dokładność pozycjonowania
  • Transport kół do wewnątrz / na zewnątrz ekranowanej kabiny przez taśmociąg łańcuchowy - eliminuje to możliwość poślizgu
  • Nowa koncepcja mechaniczna bliźniaczych manipulatorów, które obsługują lampę rentgenowską i detektor obrazu
  • Automatyczne centrowanie koła, na wiązce rentgenowskiej bez żadnych korekt, dzięki nowej koncepcji chwytaka

EKRANOWANA OBUDOWA

Ekranowana obudowa kabiny rentgenowskiej spełnia włoskie rozporządzenie (DPR 257/2001) oraz inne regulacje międzynarodowe (jak np. DIN 54113 Radiation protection rules) dla całkowicie ekranowanych urządzeń rentgenowskich.
Kabina jest samowystarczalna. Produkowana jest ze stali z pełnym ekranem ołowianym.
Kabina może być transportowana przez wózki widłowe lub paletowe. Nie wymaga żadnych dodatkowych osłon i może być bezpiecznie umiejscowiona w dowolnym miejscu w zakładzie pracy. Obudowa jest zaprojektowana z dużymi drzwiami frontowymi z inspekcyjnym oknem ołowianym. Tunele wejścia i wyjścia koła z dwoma drzwiami przesuwnymi na każdym końcu umożliwiają skrócenie czasu cyklu pomiarowego.

MANIPULATOR

WRE thunder jest w stanie pracować z różnymi wzorami i rozmiarami kół pochodzącymi losowo z platform produkcyjnych.
Koła są obracane o 360° poprzez sterowane osi za pomocą czterech niezależnych silników z bardzo silnym chwytakiem mechaniczno-pneumatycznym.
Pięć ruchomych osi gwarantuje, że wszystkie kąty kontroli można łatwo osiągnąć. Ruch źródła i detektora promieniowania rentgenowskiego uzyskuje się bez tradycyjnego ramienia C. Dokładne ich ustawienie jest osiągane programowo, zmniejszając masę, uproszczając konstrukcję i skracając czas cyklu maszyny. Mechaniczne powiększenie osi gwarantuje liniowy i stały współczynnik powiększenia. Zewnętrzny przenośnik rolkowy z wejściowym sekwencerem i mechanizmem odrzucającym mogą być dostarczone jako opcja.

OBRAZ RTG

WRE thunder wyposażony jest w najwyższej jakości generator wysokiego napięcia firmy Bosello HT. Sprzęgnięty jest z metaliczno-ceramiczną lampą rentgenowską o napięciu 160 KV i mocy 640 / 1600 W.
Cyfrowy detektor obrazu Panel Płaski XRD 0822, dzięki odpowiedniej konstrukcji systemy w WRE THUNDER 3 nie występują problemy nadmiernego zużycia panelu płaskiego jak w wielu innych systemach obecnych na rynku.

KONSOLA STEROWNICZA

  • Panel operatora z klawiszami głównych funkcji i manipulatorami ruchu dla poszczególnych osi wraz 15" ekranem dotykowym z interfejsem użytkownika i programowania, monochromatycznym monitorem wysokiej rozdzielczości dla obrazu rentgenowskiego znajduje się w ergonomicznej klimatyzowanej konsoli
  • Zainstalowane oprogramowanie firmy BOSELLO BHT steruje wszystkimi funkcjami urządzenia
  • Konsola sprzęgnięta z PLC dla operacji załadunku i diagnostyki, wszystkie osie ruchu są kontrolowane z komputera przez zdalny kontroler  mikroprocesorowy
  • Standardowa wersja oprócz zwykch programów obsługowych oferuje programy diagnostyczne do optymalizacji, rozwiązywania problemów i konserwacji
  • Programy kontroli są tworzone poprzez nauczenie oprogramowanie umożliwiając przechowywanie kilku rodzajów programów kółWysokie napięcie i zmiany prądu są sterowane automatycznie przez port szeregowy RS-232
  • Do komputera mogą być podłączone urządzenia peryferyjne (drukarki itp.)
  • Port Ethernet jest także dostępny dla połączenia z siecią lokalną lub do zdalnej diagnostyki i obsługi
  • Automatyczna identyfikacja koła (AWI) oraz automatyczne oprogramowanie do analizy i detekcji wad ADR (VISUAL FARIS) są dostępne jako opcje

OPCJE

  • VISUAL FAIRS - system ADR automatycznej analizy i odrzucenia wadliwych kół
  • AWI System - Automatyczny Identyfikator Koła
  • System OCR - identyfikacja znaków i symboli
  • Oprogramowanie sterujące w czasie rzeczywistym dla danych i parametrów produkcyjnych
  • Zewnętrzny przenośnik rolkowy z sekwencerem wejściowym i popychacz odrzuconych kół

ZGODNOŚĆ Z NORMAMI

  • CE
  • Włoskie rozporządzene X-Ray applicatio DPR 257/2001
  • IEC 529 (CEI 70-1)
  • DIN 54113 przepisy w zakresie ochrony przed promieniowaniem
  • USA standardowe regulacje (na rynku amerykańskim): 21CFR § 1020.40 szafy,  x-ray system 47CFR § 15

DANE TECHNICZNE

  • Wymiary: szerokość 2900  x  głębokość 2000  x  wysokość 2000mm (w przybliżeniu)
  • Waga: około 4500 kg
  • Typ sprawdzanych kół:
    • WRE Thunder 3: od 4J x 13“ do 11J x 22”
    • WRE Thunder 3/T: od 4J x 13“ do 11J x 26“
  • Maksymalna waga koła: 50 kg
  • Ilość programów inspekcyjnych: bez ograniczeń
  • Ilość pozycji w programie: bez ograniczeń
  • Czas bezczynności: około 2 sekundy (od ostatniego obrazu poprzedniego koła do pierwszego obrazu następnego koła)
  • Produktywność: do 145 kół na godzinę

Dostępny również  na żądanie dla 2.5” felg motocyklowych